luni, 27 august 2012

Sănătate curată

        Eu fac parte din categoria aceea de oameni, care nu are habar, despre mâncarea vecinului. Dacă-i sănătoasă, dacă nu, dacă e verde, dacă-i mov,nu, nu mă interesează, dar nici pe alţii să nu-i intereseze dacă eu mănânc lentilele ochelarilor pisate (fără ş) pe mămăligă, nu. 
       Bun, accept un sfat, înţeleg dacă vrei să îmi dai un picior de ajutor, dar:
       Nu-mi propovădui tu mie că nu e bine să muşc din roşie, că-mi pică Luna-n cap (sau ce-o fi zis, că n-am reţinut), că mie aşa-mi place. Vara, atunci, când corpul meu îmi permite ca să mănânc roşii, vreau să muşc din ele. Mai ales că le simt şi mirosul ăla de tomată îmbibată cu pământ.
        Nu-mi spune că oul de la găina, din ogradă, îmi produce colesterol. Foarte bine, asta e, să-mi producă, să am şi eu ceva.
        Nu-mi spune că murele-mi pătează dinţii şi că morcovul ăla chircit, tot din ograda proprie, nu-i gustos şi falnic (plca, îl mănânc, nu-l introduc) precum morcovul, cumpărat de tine, din supermarket.
       Nu-mi spune că ciorba mea de os de porc, afumat, nu-i sănătoasă şi că ciorba ta de pui (tot din ograda supermarketului), acrită cu praf de borş, în care ai pus delikat şi alte minuni, e ecologică. 
        Degeaba-mi omori liniştea Guliverului, de pe creier, spunându-mi că mezelurile nu-s bune şi tu mănânci de multe luni de zile, numai margarină învelită-n castraveţi (da, aţi citit bine şi uneori sunt cruzi, alteori muraţi). Apropo, m-ai văzut mâncând mezeluri, de te aud zilnic spunând acelaşi lucru?!
        Nu-mi deranja viermişorul, care se chinuie să-mi ocolească "Omuleţul", doar pentru a-mi spune că n-am voie să mănânc fructe decât după 30 de minute de când am terminat de mâncat. Plca (din nou, dar mi-s nervoasă) mă cronometrezi?
        I-aţi întâlnit (de fapt le-aţi, că nu mi s-a-ntâmplat cu vreun mascul)? Nu?!? Foarte bine, sunteţi cei mai fericiţi oameni de pe pământ. Din nefericire eu mănânc lângă ei, zilnic, la serviciu, şi că vreau, că nu vreau, tot le aud.
       Aaa, să nu uit, nu-mi spune că aia e bună şi nu mă obliga să gust. Te cred, că-i bună, numai că, dacă nu m-atrage combinaţia, nu încerc. Şi mama mănâncă tot felul de legume cu maioneză, dar asta nu înseamnă că îmi plac şi mie. În schimb, poate pentru c-atunci, în lunile, când m-a cazat, în corpul ei, s-a-ndrăgostit de ciroba de burtă şi nu i-a lipsit din meniu, zeci de zile, nici mie nu-mi displace.
      Sănătate curată, s-aveţi! Eu rămân cu-a mea, un pic murdară, cum ar spune Caragiale.

Niciun comentariu: