joi, 5 ianuarie 2012

Ză oan end onli

              Dă-mi Doamne vise, că le pregătesc înainte.

              Băi lume, e noaptea aia cu busuiocul. Busuiocul de la icoană sau de la popă, nu Busuioc, căntăreţul. Băi lume, şi-auzii ceva, ce mă mai scoase dintr-ale mele şi mă bagară în străfundul ceţii. Cică, e muncă multă şi cu busuiocul ăsta, nu-l pui aşa oricum. Aşezi perna frumuşel. Nu dormi pe pernă? În seara asta e musai. Nu poţi chiar deloc? Bine, poate că se acceptă şi sub cearceaf, dar, după părerea mea, nu pune capul direct, să nu te trezeşti dimineaţă cu ditamai plantaţia crescută şi ieşită, prin urechea cealaltă. Aşa, aşezi ce vrei tu frumuşel, pui iarba dedesubt (ai grijă, care iarbă), te speli pe ochi, ca să nu te culci spurcat şi somn. Până dimineaţă să tot apară fete şi băieţi (acum s-apară cum trebuie, că, dacă-ncurcă Ene visele, va fi prăpăd). Dimineaţă, alt ritual. Te trezeşti şi nu deschizi ochii, stai şi-ţi aminteşti, nu cumva să deschizi ochii şi să priveşti pe geam, că gata, nimic nu îti mai aminteşti şi-aştepţi un an întreg, o altă Bobotează, ca să fii sigură că EL e alesul. Sincer, u toate astea le văd cam aşa:
      dimineaţă, sună desteptătorul sau mobila, după caz, sau poate te trezeşte chiar majordomul sau pică apa din tavan sau vreun cocoş sau orice altă modalitate. Bun, nu deschizi ochii, te gândeşti, ce zi e azi? Fuck, e ziua aia, ia, inventar cu cea-m visat. Mmmmm, nu e, hmmmm, nici, mmmmmm, parcă, hmmmm, da' de ce nu văd faţa, hmmm (aş putea punea altă consoană, dar sunt fixată pe m), poate îmi trebuiau nişte pastile d-alea de memorie....mmm... Fuck, e 8, trebuia să fiu la serviciu".
       Mai e cineva p-aici? Aţi fugit toţi după busuioc? Am o veste proastă: căsătoriţii n-au voie, concubinii n-au voie, amanţii n-au voie. N-are voie nimeni, doar fetiţel de grădiniţă, că doar p-acolo se mai găsesc virgine.Dacă nu sunteţi, vă întoarceţi, sper, să vă spun şi despre turtă. Cum?! Nu ştiţi despre turta sărată? N-ati pierdut nimic, dar poate, ne mai amuzăm. Cică îţi faci o turtă (modern iei o felie de pâine- asta mi s-a părut genială) foarte, foarte, foarte sărată (pâinea o ţii în saramură, cred) şi o mănânci înainte de culcare. Cine vine să îţi dea apă, în vis, ăla va fi ză oan. Mă scuzaţi, dar mi s-a părut amuzantă şi asta. Mănânci sărătura aia şi nu visezi până spre dimineaţă nimic. Ce faci? Te scoli şi rabzi de sete? Sau visezi că vine ursitul şi, când colo, el ce face? Stă cu ucleau de apă în mână şi râde de tine. Păi, să nu te iei la palme? Stai ca fraiera şi rabzi şi el te mai ia şi la mişto. Partea cea mai amuzantă mi s-a părut a fi, dacă ai visa (nu ştii cum stau treburile cu visele astea) pe cineva cunoscut şi, când l-ai vedea să te iei de el, că nu ţi-a potolit setea.
        Râdeţi? Cine râde să se ridice repede, că mai am ceva de scris, cine nu, poate să o întindă. Băi lume, cică mai e şi treaba cu oala. Nu oala de noapte a bunicii, ci oala cu apă neîncepută, în care la 12 noapte apare... aţi ghicit... tot ză oan end onli.
         
Dacă dorm circa, aproximativ, vreo două ore pe noapte, e timp suficient să visez busuioc udat la miezul nopţii cu saramura din pâine?

4 comentarii:

madMe spunea...

Eu am încercat treaba asta când eram pitică, da' nu-mi aduc aminte ce am visat, nici acum, nici atunci :D Am stricat busuiocul degeaba :))

Fetita Junglei13 spunea...

Vezi,daca n-ai stiut ritualul :))

Mihaeladm spunea...

eu am fost atat de obosita incat am si uitat de busuioc, desi auzisem. Bine, oricum n-aveam in casa.
Dar faza cu painea in saramura mi se pare atat de buna incat mai ca m-ar tenta la anul sa o incerc. :))

Fetita Junglei13 spunea...

@Mihaeladm- la origini,painea era o turta.