sâmbătă, 30 iulie 2011

Sâmbăta cu amintiri

Cu plecare de aici şi-un popas mai lung la mine, azi.
Pe vremea când vacanţele mi le petreceam la mamaie la Mălăieşti (dacă aş mai avea la cine şi acum mi le-aş petrece), îi trimiteam bilet mamei, prin unchii sau mătuşile, care lucrau tot în aceiaşi uzină (dacă eşti prea tnăr şi nu ştii ce e o uzină, caută pe google), ca să-mi trimită material.
Acum, scriind aceste rânduri, mă gândesc că în vacanţele de acolo, chiar mă comportam ca o fetiţă, în cea mai mare parte a timpului.
Deviind de la subiect, pentru mine faptul, că unchiul meu avea vacă, era o mare minune, noi neavând aşa ceva şi-n timpul, în care mergeam să stăm cu vacile, dacă nu puneam floarea soarelui pe şinele de cale ferată, modelam florile şi fluturii.
Material îmi trimitea mama:




Dacă aveai fir de la capul de mâţă, erai cea mai cea. Când am să caut în pungile cu mileuri, sigur am să găsesc măcar o floricică mov de atunci, din generaţia mileuri. Pentru că da, fac parte din generaţia mileuri, generaţia făuritoare de mileuri.
Dar de astea îşi mai aminteşte cineva:





Firul roşu, Tălmaciu, Fabrica de aţă 9 Mai...
Mulţumesc pentru aceste amintiri reînviate, nepotului meu, în casă căruia am găsit "mii şi mii de vechituri".