miercuri, 25 mai 2011

De ştiut

Prima oară, când am văzut, am crezut că văzul meu s-a deformat, mult prea mult. Bine, nici măcar nu apăruseră la noi, deja ne gândeam să le colorăm cu acuarele, dar nici zeile, ce le vedeam eu la preţ nu erau justificate.
A doua oară, deja mi-am dat seama, că nu eu sunt de vină, ci ei, şi mai ales, cei ce dau atât pe ele.
Azi, am evitat să trec prin piaţă, tocmai ca să nu mai văd.
Ştiu ce înseamnă să stai cocoţat, ştiu ce înseamnă căldura, ce nu te lasă deloc, mai ales că ai haine, ce îţi acoperă toată pielea, ca să nu te zgârii, ştiu cum trebuie să alungi graurii, ştiu multe despre. Zeci de ani, din viaţă, culegeam şi mergeam cu ele, spre vânzare până la Braşov, Bucureşti şi alte zone ale ţării, dar sincer, preţul, pe are îl cer, e bătaie de joc.
Dacă îţi cere un ţăran, un anumit preţ pe ele sau pe altceva, îl întrebi "dar ce le faci de banii ăştia?", dar dacă îţi cer intermediarii, de care n-au loc ţăranii în piaţă, nu mai zici nimic, dai şi gata.
Azi, în timp ce am făcut poza, am auzit "4 ron/kg", mai devreme am citit aici, unul dintre preţuri. Măi, oameni buni, nu mai daţi atâţia bani, pe un kg de cireşe, primele, cele de Mai, nici n-au gust, pietroasele şi bulgăreştile merită (dar nu atât), napolitanele şi celelate se coc din start, cu viermi.
Peste cel mult o săptămână, de la ţărani, or să plece şi cu 2 ron/ kg, că apar mai multe, în pieţe n-o să scadă prea mult.Şi nici pe drumurile judeţene. Eu aş mai pune o denumire, în afară de drumurile cu băuturi alcoolie, drumul cireşarilor zgârciţi.

9 comentarii:

Brutacu Hector spunea...

La tine , in Paulesti, mai vand taranii/producatorii la marginea drumului? Cu cat?

Unde ai vazut cirese cu 4 RON/kg ?
Unde este facuta poza?

Fetita Junglei13 spunea...

@H.B- la Paulesti, la Cruce,acolo am faut poza, aproape de scoala. Da, vand,incepand din Satu Nou pana la padure.4 ron/kg,mai aproape de padure.

Brutacu Hector spunea...

Multumesc de info ! :)

Cris-Mary spunea...

Cireseeeee :(( I love ciresele :D

Fetita Junglei13 spunea...

@H.B- pentru nimic.
@Cris Mary- si mie imi plac, dar nu toate,cele albe si cele amare sunt pe primul loc. >:D<

Lillee spunea...

Uite, ce bine ca iti citesc blogul. M-am saturat la culme de asa zisii intermediari care ne iau pielea de pe noi. Am vazut si eu cirese cu 45 lei/kg. Acum sunt in jur de 35 lei inpietele din Constanta. Extrem de mult. Nu as da atatia bani, doamne fereste!!!
Zilele trecute am fost in targul de legume-fructe ( si singurul din Constanta ) tocmai in ideea de a gasi niste tarani, cu produse de calitate si preturi acceptabile. Da' de unde, numai intermediari. Preturi un pic mai mici dar produse de cacao. Rosiile nu au avut niciun gust, cartofii de cea mai proasta calitate...
Dar unde naiba sa gases si eu in Constanta niste tarani veritabili? Unde?

iculici spunea...

cireșele și căpșunile .... numai când mă gândesc la ele se revarsă Siretul în gura mea :)
ți-am zis că voiam să-mi tatuez o căpșună pe mână? nu cred.

la noi, în aprozar, cireșele erau 11lei. în piață nu merg că e plin de intermediari vcoșorați care fură la cântar. și decât să mă enervez aiurea, mai bine nu merg în piață :)

PUP.
CU DRAG,
.

iculici spunea...

=))
"vcoșorați" =))
Doaaaamne, ce cuvânt am mai scornit ... :))
"colorați" trebuia, da' ... na... orbit e orbit până[ la final :))


:)

Fetita Junglei13 spunea...

@Lillee- tarancile, din pietele din orice oras, sunt amendate de politistii locali,daca vand oua sau lapte,dar tarancile un pic bronzate,nu.98 % din intermediari sunt un pic bronzati.
@iculici- mai eu am zis asa, ori de la somnul, ce m-a palit, ori e vreun regionalism "vcoşoraţii" tăi, ca m-am tot gandit si gandit si gandit,dar nu-mi iesea deloc :))