sâmbătă, 12 martie 2011

De la altii pentru mine

Dincolo de FJ13 si alte denumiri (porecle), ce le detin se acund un nume si doua prenume. De fapt, nu se ascund deloc, ca am mai spus despre ele, dar pentru ca Monica si atat isi doreste detalii, sa le reamintesc sau se le fac cunoscute, celor ce nu le stiu.

Acum vreo trei sute si ceva de mii de ore, toamna, cand m-am nascut, pe primul meu act de identitate au aparut doua prenume: Constanta-Nadia, precedate de un nume de familie, ceea ce a rezultat DCN= de ce nu? si asta-i explicatia pentru intrebarile, ce mi le pun, plus o cacofonie intre ele.
Prenumele au fiecare o istorie aparte, numai cratima nu si-o asuma nimeni.
Constanta (nu ma supar daca o sa aud Navodari, Eforie, Mamaia sau alte nume de statiuni) a aparut ca urmarea a faptului, ca nasii mei au trei copii. Primei i-a preluat numele sor'mea si celui de-al doilea eu, cel de al treilea a ramas fara urmasi si nu-s eu de vina. Pe scurt, c-un baiat pe nume Constantin, nasa nu s-a putut gandi nicicum la un alt prenume derivat de aici si uite d-aia mi se cere sa las aroganta, conform cantecului (Tanta, Tanta/ Lasa aroganta).
Pentru al doilea explicatia e si mai simpla. Cu o sora aflata la o varsta zglobie, cu Nadia Comaneci in mare voga, alegerea a fost simpla.
Daca mi-au influentat prenumele viata? Habar n-am, dar stiu ca-s exact asa cum sunt interpretate.
Si-nca o data zic, multumesc din suflet ca nasul n-a fost un mic Jose Armando sau ca Nadia n-a avut vreun alt prenume. Imi spun cate unii Nadejda, Nadine, dar le trece repede.
Multumesc din suflet si ca altii n-au avut pretentii in denumirea mea (aveam o colega in liceu, ce avea vreo sase prenume, mi-amintesc doar Anca Ofelia Eliza Crsitina).

2 comentarii:

Monica spunea...

eu indiferent ca ma gandesc la mare, la satiune, la Mamaia, Eforie orice vrei tu cand spun Constanta imi vine in cap numele profei mele de franceze. Neamtu Constanta.:)):))

ps. Nadia e f frumos:)
Multumesc:)

Fetita Junglei13 spunea...

@Monica- dupa ce ca-i Constanta,mai e si "neamta". Astea le am,astea mi-s,un singur nene-mi zice Tantica,un nene de 88 de ani,in rest am zeci de denumiri si rara aud Nadia, dar viata e frumoasa. Merci.