miercuri, 24 februarie 2010

Pe scurt

"Sufletele foştilor zidari
Şi-au luat mistriile în cer
Şi-au zidit o moară de ninsori
Pentru cei de-acasă, leru-i ler…" (dacă vrei s-asculţi)
Aşa a început şi-apoi "când am fost cu celelalte două anotimpuri, am revenit, aşa cum am promis şi cu iarna-primăvara. Iarna e un anotimp splendid, civilizaţia, pseudocivilizaţia ne face s-o urâm... pentru astuparea unei gropi în Bucureşti plătesc 3000 de euro, dacă mi-ar da mie 10 străzi..."
Numai că ... bip, bip-bip, bip-bip ... "linişte, vreau să-l aud şi-a patra oară" şi s-a făcut linişte, dar a patra oară nu s-a mai auzit "dacă tot nu l-ai lăsat a patra oară, închide-l, e păcat, te zăpăceşti, se uită lumea la tine, te simţi groaznic"
"au ăştia de la unguri spre vest la trifoi, noi l-am dat la vaci să-l mănânce, dar au ungurii şi restul la trifoi.Cine ştie ce dă peste noi, de-o să avem doar d-ăla cu patru foi, cu cinci foi, şase foi, mamă ne vine un noroc nene, de vine o bombă pe noi, mare aşa, ca să ne scuture. Hai că ş-aşa zice lumea că sunt hitos, generaţia tânără.Ia să auzim ce hit am făcut eu "fratele meu eşti hitos" Apropo de hituri, ce-o să vă cânt acuma cică e hit, e un cântec aşa de frumos, ştiu că vă place. Neşansa mea şi-a dvs e că nu mă difuzează ăştia pe posturile de radio, sun tâmpiţi, dar eu nu mă milogesc de ei, îi las aşa cum sunt" (hitu-i aici, dacă doreşti).
Şi-a avut o sugestie de siglă şi pentru PDL, o sticlă de bere portugheză, mică si tare, ce se intitula "Super Bock".
Pe mine mă linişteşte, un spectacol cu Tudor Gheorghe mă face să uit că am ajuns să nu mai urmăresc tv-ul, pentru că n-am ce să văd, că la noi se promovează "cultura, cultura lui Adi Minune". Are omul acesta o măiestrie din a îmbina vorbele/povestirile cu muzica, încât uit de multe şi mă las transpusă într-o altă lume. Îmi place cum face trecerea de la una la alta "acum v-am vorbit mai mult, să vă fac să uitaţi de starea aceasta de muci şi lacrimi (starea fiind dată de melodia asta).
Următorul e prin Mai "îmi place la Ploieşti, îmbătrânim împreună,din '70 de când am venit prima dată, cred că vă ştiţi deja între voi. Vorbiţi pe holuri până intraţi, vă salutaţi :ce faci?Am venit să-l ascult p-ăsta iar. Las' că a zis că revine, ne vedem data viitoare, sănătate".
Un ultim citat :"erau 3 branduri la Craiova înainte de '89 (branduri le zice acum): Electroputere, U. Craiova şi eu. Electro e zero, ca toată industria românească, Universitatea e +1, iar eu am fost detronat acum o lună, da' nu-i bai, am fost detronat de Jan, că el promovează cultura. Cum care Jan? Jan de la Craiova."
Ceva: Sufletele foştilor zidari e scrisă de Adrian Păunescu.
Altceva: poate că-i aşa cum spune aici, nu mă interesează, consider că ar trebui să se rezolve altfel, sau să se asculte versiunea ambelor părţi. De cântat, a cântat alături de Orchestra şi corul Filarmonicii Muntenia din Târgovişte, dar eu am simţit că mi-au arătat mai mult respect, decât data trecută" (puncul doi)
Aş putea să scriu tot aici, dar n-o să-mi fie de ajuns şi poate unii nu-s ascultători de Tudor Gheorghe. Pentru mine merită, merită atât de mult, încât o să aflaţi imediat.

Niciun comentariu: