sâmbătă, 19 decembrie 2009

Donez vecin deszapezitor

Ma trezesc eu azi, cam pe la a saptea ora si jumatate din zi, mi-azvarl ochii pe geam, la propriu, mi-am luat ochelarii, am deschis geamul si pleosc, inevitabilul s-a produs, aterizare fortata. Ma uit in stanga, in dreapta, pe tavan, nimic, n-am cu sa-i pescuiesc, asa ca-mi trag repede niste itari pe mine si ma avant in Siberia de afara. E frig dimineata, cand itarii sunt de matase si afara-s minus 8 grade. Hai, ca, daca tot am iesit, sa ma si freshuiesc, sa-mi spal ocheanele cu zapada (n-o fi bine, dar uite asa ma pacaleau in copilarie si m-am obisnuit, macar stiu ca ma frec, altii n-au curaj- la zapada ma refer, da?). Gata cu zbenguiala, ca daca mai stau mult, ma cofunda pasarile cu Statuia Libertatii sau cainii cu iapa vreunui domnitor (o fi vreun domnitor ce a avut iapa, nu cal?) si atunci sa vezi distractie. Ce frumos, hai ca ies eu sa fac partie (c-asa-i la sat, nu-ti face nimeni alei prin curte si sensuri giratorii, ti le faci singur, daca vrei), dupa ce imi sorb cafeaua. Cafeaua? Mi-am trantit-o si p-asta in cap, la propriu, dar nu asa oricum, cu ambalaj cu tot, sa simt naibii ceva. Sa ma explic : o ruda (daca e verisoara tatei e o ruda cu nu stiu ce denumire pentru mine) locuieste peste mari, tari, deserturi, emirate, ce sa mai lungim, departe. Si-a primit portia de urari, la vremea plecarii, cat au cicalit securistii o parte din neam, din cauza ei. Ce sa-i faci, s-a maritat si ea si-a plecat dupa barbat, in traducerea lui Gheo, de la bodega din colt "ti-a trebuit #^$%, era satul plin, tu te-ai dus la 2500km, inseamna ca a meritat". Da, stai, c-am deviat mult de la subiect, predicat, complemente si alte cele. Deci, cum spuneam, cafeaua: ruda fara nume, din cand in cand mai revine sau isi ia mama la ea, pe timpul iernii si cum tata-i tata si eu fiica sa (ptiuu, cat mi-s de desteapta), normal ca dispunem si de una bucata sotie sau mama, care a fost daruita, de catre ruda cu un pachet de cafea. Nu stiu ce pun arabii in cafea, habar n-am ce-s firicelele alea, ciulini nu-s, am mancat in copilarie fortat, dar poate or fi, ciulini arabi nu am mancat (triiiinc, nici nu ma mai laud, dar mi-s desteapta), dar deja dupa ce ai sorbit doua guri, parca ti-ai angajat un stol de oameni bautori de red bull (cum le zice astora, carora red bull-ul le da aripi?). Ce dispuneam eu de energie, de ziceai ca-s vreo centrala, ca acum, deja eram hotarata sa mut campiile (pe principiul "si campiile vor mutate, nu doar muntii) si da-i cu cedeaza trecerea pe mosie. Pe mosie, ca pe mosie, dar nu ma apucam acum sa deszapezesc si strada. Neaah, pentru asta exista vecini. Inchiriez vecin, fara stirea lui, de fapt luati-l cu totul, tineti-l voi si pe timp de vara. Asadar si prin urmare, daca nu sunt strazile deszapezite, sunt troiene si alte nimicuri d-astea de-ale iernii, ia-ti un sindacobenzinar. Dezavantaje :daca stai mai sus de el, sau pe alte strazi, pe unde domnul nu masineste, nu prea ai un drum curat, pe timp de primavara-vara-toamna risti sa-ti crape casa, de la atatea masini de mare tonaj si lista cu dezavantaje poate continua la nesfarsit, dar cel mai grav e ca distruge relieful! Candva imi doream, ca atunci cand m-oi duce de rapa, sa ma duc de "Vaile Adanci" (eu cu MIRC le denumisem asa, acum vreo 24 de ani), nu mai am cum, a sosit el si-a astupat tot, c-asa-i in viata, nu-i pentru cin' se pregateste, e pentru cine benzineste.

Un comentariu:

Lillee spunea...

Maaai, nu ma mai face asa sa rad ca explodez :)))