miercuri, 7 octombrie 2009

Dorinţe, mentalitate, prejudecăţi

"Am avut ghinionul sa mă nasc în România", cred că zilnic citesc pe undeva asta, dar ce făceai dacă te năşteai aici sau aici?
"Mi-aş dorii să fiu bogat, să am ... M-am săturat de tot şi toate, viaţa e grea şi eu le îndur pe toate." Ea sigur ar da toată averea să vadă şi să audă în totalitate. Are 50 de ani, de 20 de ani nu aude şi nu vede bine, iar cu timpul boala ei s-a agravat, acum aude în proporţie de 20 % şi vede tot mai prost, dar ştie să aprecieze viaţa.
"Du-mă pe ringul de dans, mai departe ştiu ce am de făcut":
Trăiesc într-o lume unde mentalitatea şi prejudecăţile sunt ca aerul, unde haina face pe om, dar asta nu mă mai afectează de mult. Dacă faci parte din categoria oamenilor ce nu spun ce au fost, cine sunt, ce ar putea fi, dacă ar vrea; nu-ţi alegi rudele, la fel cum nici ele nu te aleg pe tine, dar dacă ai rude cu "grade" (cum spunea cineva), dar nu ai spus asta, dacă la serviciu te duci in uniformă, că-i la doi paşi de casă, iar la vreo nuntă (unde într-un fel sau altul are legătură cu serviciul tău) te duci cu hainele cele mai bune de la naftalină, fii pregătit/ă să râzi şi să auzi întrebări asemănătoare ăsteia
-"aveţi o soră?"
- "da"
-"unde lucrează?"
-"la... de ce?"
-"aaa, nu e ea, semănaţi cu o fată ce lucrează la noi, în partea cealaltă"
-"eu sunt"
-"da?!?!"
Şi e de ajuns sa afle unul că eşti acolo, că de aici începe toată distracţia, şefi, colegi de ai tăi or să vină să te caute, de a doua zi n-o să mai fi întrebată "ce faci?", o să ţi se spună "săru'mâna" şi or să se linguşească toţi.
Trăiesc într-o lume plină de mentalităţi, dar asta mă amuză, actualul loc de muncă mi l-am ales eu că am vrut şi nici aici nu mi-am dorit să merg pe "pile", "ciocane" sau alte scule (de alt gen), dar de când inevitabilul s-a produs râd mai mult de cât înainte, sunt periată şi pupată în anumite părţi ale corpului mai mult decât aş fi dorit. De ce? Pentru că aşa sunt unii oameni.
Asta-s eu, deşi piscina aia era goală, am vrut s-o văd plină, pentru că aşa sunt eu:

Pasarea Colibri - Un om pe niste scari

Niciun comentariu: